fredag 30. april 2010

Vintern rasat!

Ser ju väldigt inbjudande ut...

Godmorgon på er bloggisar.
Nu är vi på plats i min hemstad och det är alltid så s k ö n t att vara hemma i sverige!
Välkommen valborgsmässoafton!

Fint med vitt och grått.

Såg att jag fick en fråga om vad valborgsfirande är.
Ikväll tänder vi brasor/bål runt om i landet och hälsar våren välkommen. Ni har väl sett Madicken? Hon står där vid majbrasan i sina nya sandaler och får kommentaren "sandaler minsann, fint som kattskit i vällingen!" ;-)
Barnen och jag ska ta en tur till lekparken på förmiddagen men annars har vi inga direkta planer. Kanske prova någon av alla vårens nyheter i glassdisken...:-)
De bilder som jag visar idag har jag funnit på hemnet. Underbar våning i Stockholm.
Vita och svarta golv varvas. Gillar den här randiga tapeten. Den känns exklusiv...
Härligt barnrum till familjens lilla sessa.
Egen kakelugn på rummet!

Nu är mitt kaffe klart så dagen kickas igång NU! (Om den inte gjorde det då mina små godingar slog upp sina blå 6.30;-))
Ha en riktigt härlig fredag!
-Alexandra-

16 kommentarer:

  1. Flotte bilder. Elsker stripete tapet. Har det på soverommet og jeg blir ikke lei! Ha en flott dag!!!

    SvarSlett
  2. Soverommet med mørkt gulv og stripete tapet er fantastisk lekkert! Drøm.... Kos dere masse i helgen. Kaffe og is høres ut som en strålende idé! Klem

    SvarSlett
  3. Kos deg og ha en riktig god Valborg...vi skal feire med.:-)

    SvarSlett
  4. Kos deg med feiringen i kveld.
    Ha en god Valborg....
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Nyyydelige bilder!! Likte spesielt godt det rosa barnerommet! ja,tenk å ha en egen kakkeloven på rommet!!!

    Nyt dagene hjemme i Sverige,og ha en god Valborg!
    Klem fra Bette
    -xxx-

    SvarSlett
  6. Feirer ikke her.:-) men drar nedover.:-)

    SvarSlett
  7. Det var lekre bilder med mange fine detaljer! Ha en fin feiring og god helg. Kan tenke meg det er godt å komme "hjem".
    Klem Hanne Mette

    SvarSlett
  8. Wow vilket hem...ingick inredningen? :-) Skåpet i sovrummet var magiskt!! Ha en fin dag!
    Vi länkar dig så är det lättare att hålla oss uppdaterade på allt du skriver! Kram Charlotte & Maria

    SvarSlett
  9. Åh, for noen bilder du viser. Nydelig!

    En sånn bålfest hadde jo vært genialt! Sikkert kjempekoselig :) Ha en flott feiring!
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei mine søta bloggevenner!

    Innom dere for å ønske dere en riktig god helg. Håper dere får kost dere masse.

    Klem fra Anine

    SvarSlett
  11. Ha en jättetrevlig Valborg och very nice bilder du visde idag!

    Kram till er båda två!!!

    SvarSlett
  12. Ha en super valborg. Utrolig flotte bilder du viser. Jeg kjenner bare at jeg suger til meg inspirasjon:)

    SvarSlett
  13. Å vad mysigt att veta att ni är hemma:) Ser framemot måndag:) Trevlig helg kram Å

    SvarSlett
  14. Åsa- Ja, det blir mysigt att ses. Vi har Tindra och Jordan här nu så det är full rulle. :-) Kram A

    SvarSlett
  15. Så det blev en tur till vår hemstad :-)Det gjorde ni rätt i, mysigt att komma "hem" till nära och kära. Helt otroligt bara - och synd - att vi inte haft bättre tajming på våra besök... Vi får se till att tjejfesten blir av snart, jag längtar... Vad jag mer längtar efter är kos med W o CL. Mina killar är ute på promenad och jag är själv hemma med min deklaration. Vi har det såå mysigt ha ha. Ha en bra dag, så hörs vi snart. Krama till er alla.

    SvarSlett
  16. Anna- Hej! Ja, när mamma och pappa bara skulle vara en dag på ön blev detta bättre. :-) Vi åker hem mån kväll efter lek med Westinsgrabbarna. Nu sover CL och W, T o J sitter med lördagsgodis. Hälsa till dina grabbar. (Frågade m o p om helg att ha tjejfest här så jag kommer med datum ;-)) Kram A

    SvarSlett