tirsdag 4. mai 2010

Hemma igen! :-)

Lilla jag, som fyllde år i april, fick presenter! ;-)
Godkväll i stugorna! Nu har vi precis kommit hem till norge igen. Jag måste ju säga att jag fick en liten chock då jag åkte över gränsen och såg att det var vitt på backen och dessutom fortsatte att snöa ett bra tag! :-)
Bjuder på bilder från en heldag i min favoritpark, i hemstaden. Min söta vän Åsa och hennes söner hade med sig korv som vi grillade.
Barnen lekte och vi fick tid till massor av prat! :-)

Wilma och Hugo, två goda 3-åringar med starka viljor! ;-)


Carl Ludvig blev helt till sig när vi såg på djuren. Gack-gack, bä-bä, nöff-nöff! Så underbart!!





Det härliga barngänget och jag. Här ser vi på getterna. De flesta djur hade just fått småttingar så det var extra kul! :-)



Fina Åsa som dessutom är Carl Ludvigs gudmor. En supermamma och vän!!




Hugo har just slutat med napp och lämnade dem här (hos griskultingarna) för några veckor sedan.
Nu ska jag sätta igång en tvättmaskin och packa upp. Sedan ska jag njuta ett glas rött och höra hur maken haft det på fotbollsresa i London. :-)
Ha en skön kväll!
-Alexandra-



11 kommentarer:

  1. Härlig dag med väninnan och lekande nöjda barn!
    Önskar att fler var hemma med sina barn så jag fick sällskap i lekparken...

    Kram från mig!

    SvarSlett
  2. Vilken underbar dag ni verkar ha haft det. Kram kram lillasyster. Hälsa Wimla och CL och självklart även Håkon

    SvarSlett
  3. Det ser ut som dere har hatt en kjempefin tur :) Så herlig med picknik!
    God klem fra Line

    SvarSlett
  4. Helena- Fina bilder från er dag också! Måste lära mig självutlösaren. :-)Det är fint att ha vänner som är hemma med barnen då blir det liksom win-win situation! :-)

    Milla- Ja, snart vill nattisen också dit!! :-)Saknar er så!! puss storasyster

    SvarSlett
  5. sjokk, ja vist fikk vi sjokk...det la seg jo..."kom mai du skjønner milde, gjør skoger atter grønne" heter det...ikke "gjør skoger atter hvite"..nei.:-) heldigvis ble det borte igjen.:-)

    sikkelig fint det øverste bilde av deg..ser så svensk ut..-) velkommen hjem forresten:-)

    SvarSlett
  6. Här saknar vi er redan! Vill att mina nära och kära ska bo närmare oss! Men tack för att ni tog er tid så fick en heldag tillsammans, den var super mysig:) Mys nu med H! Stor kram Å

    SvarSlett
  7. Hallå snygging...Vad fin du är i OM koftan. Har varit på väg att köpa en sådan men kommer aldrig till skott hihi. Ser ut som att ni har haft en fab dag vännen med djur, vän och alla barn. H adet gott/ Kramkram Anne

    SvarSlett
  8. Velkommen hjem og for noen søte bilder.
    Ser ut som dere har kost dere masse!!

    Ha en fin kveld.

    God klem

    SvarSlett
  9. Åsa- Mmmm, det var så mysigt att se er. J är ju verkligen stora grabben. Hoppas att ni kan byta det som inte passar till något bättre. Jag är såå nöjd med mina smycken! Kolla helg nu så att vi kan boka in! Puss A

    SvarSlett
  10. For noen flotte bilder. Solbriller og lyst hår er flott vårtegn. Selv om det snødde her i dag.

    Ha en fin dag.

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  11. Så koselige bilder av en fin gjeng! Ser ut som en deilig dag. Vekommen hjem. :) Klem

    SvarSlett