mandag 15. mars 2010

Barnrum & ny vecka!


Jordglob är en fin inredningsdetalj och vackra klänningar ska synas! :-) Jag älskar färgen på hyllan.
Godmorgon alla fina! Ny vecka här och den ska minsann bli bra, eller hur?! Carl Ludvig går omkring med en liten lekstekpanna i ena handen och en leksaksmobil i den andra. Det är full rulle här hemma sedan han började gå och v ä l d i g t kul! :-)
Vit bas och färgglada detaljer. Smart att ha så mycket förvaring under sängen!
Jag tänkte ta tag i projekt "rensa garderober" idag. Det är inte bara barnen som växer ur kläder i rekordfart utan min egen garderob svämmar över av både det ena och det andra. Jag är en riktig samlare! :-) Har ni hört den där regeln att det man inte använt på ett halvår ska man skänka vidare? Hmm...det har inte varit mitt ledmotiv direkt. ;-)
Vilken liten indian skulle inte vilja ha sitt eget tält på rummet?? Bilder från Living etc.
Strålande sol, en kopp nybryggt kaffe...detta kommer att bli en härlig dag!
Ta vara på den!:-)
-Alexandra-


8 kommentarer:

  1. heisann:)
    ja jeg også bare elsker den grønnfargen.."gammelgrønn som jeg kaller den:)
    ha en flott dag
    eddaKlemmer til deg:)

    SvarSlett
  2. Så mye fint det var her, et slikt telt kunne jeg godt ha tenkt meg selv jeg...
    Kjekt å få ryddet opp litt, trengs ofte det, har en lei tendens til å spare på 100 t-skjorter som jeg kan ha til å male i....men hvem har egentlig brukt for det....God mandag!

    SvarSlett
  3. Så fine bilder:)
    Trenger en vår- opprydding i skapet selv... Godt å få en påminnelse så det faktisk blir gjort...

    Go´mandag

    /Nina

    SvarSlett
  4. I love the idea of the little tent, wish my daughter's bedroom was a bit larger indeed !

    Have a nice day too :)

    SvarSlett
  5. Härliga barnrum.

    Jag är ganska duktig på att slänga kläder. Trött på att ha gamla skelett i garderoben. Spara bara det som är helt speciellt för mig.

    Härom veckan var jag på en tjejkväll där vi hade klädsbyte. Alla tog med sig sånt de var trött på och alla gick hem med "nya" fina grejer. Jättekul!

    Kram till er!

    SvarSlett
  6. Så koselige rom og så lyse og fine farger. Merker at det føles godt. Nå er det jo vår. Kjøpte sko til våren i dag som både er gode å gå i og fine å se på.

    Ha en fin kveld begge to :)

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  7. Fine bilder! Jeg likte veldig godt hyllen det første bildet jeg også. Nydelig farge.
    Så gøy at minsten går, alltid gøy når det skjer noe nytt med de små :-)

    Klem Kristine

    SvarSlett
  8. Mmmmm det där med att rensa och ge bort. Känner igen det. Kan tänka mig att det händer lite sedan Carl-Ludwig har börjat gå. Fantastiska bilder vännen...

    Kramkram Anne

    SvarSlett