onsdag 6. oktober 2010

STJÄRNOR & REGNRUSK!



Så sant som det var sagt! ;-)


Godkväll i stugorna kära bloggisar! Här i vår lilla skärgårdsidyll stormar och regnar det. Det passar mig alldeles utmärkt att sitta uppkrupen i soffan och se ut på hösten! :-) Massor av tända stearinljus och en kopp te. Mys, mys, mys!

En favorit i repris.
Det är väl ingen hemlighet att jag tycker om stjärnor. :-)Speciellt fint tycker jag att det är på killrum. Den här bilden använde jag som inspiration då jag inredde Carl Ludvigs rum.



Men självklart är det också fint på ett tjejrum. Vi har fått in massor av nyheter från Kids Concepts möbelserie Star. Riktigt mycket fint så välkomna in i nätbutiken och se! :-)


Kan man få nog med förvaringsplats??


Hummerfisket är igång och igår njöt jag och maken årets första egenfångade hummer. En av många fröjder med att leva vid havet.








Knaggräcka med stjärnor...


När jag var i butiken plockade jag med mig en stor påse godis och tidningen "KK julen". Så nu ska jag sitta och frossa i julförberedelser. I år kommer jag att befinna sig mitt i examensperioden i december. Tur att det finns nätbutiker! ;-)


Ha en finfin kväll!

-Alexandra-





11 kommentarer:

  1. Så mye fint. :)

    Håper alt står bra til!
    Klem Anine

    SvarSlett
  2. Herlig, I ♥ Stars...
    Fantastisk til barnerommene:))

    Ha en herlig kveld med KK julen:)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Jeg elsker stjerner så dette var herlig inspirasjon. Har bestilt en hylle fra Star serien hos dere som jeg er kjempefornøyd med så det kan godt henne jeg kjøper mer.
    Kos deg med godis og juleblad. Høres ut som du har en perfekt kveld. :)
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  4. Smart å begynne juleforberedelsene tidlig når man vet at desember blir en ekstra travel tid. Selv vet jeg at jeg skal kose meg i desember og drøyer innkjøp av blader, juleplanlegging etc. Men litt strikk holder jeg på med allerede nå. Det må jeg om flere av venninnene skal få hjemmelagde julegaver:)

    For mer stjerner kan du ta en titt i IKEA sitt julesortiment!

    Ellers var det mye fint du viser på bildene:)

    Klem Pink lady

    SvarSlett
  5. Hej!!
    Hoppas att nu sluppit regn idag, för idag har det nått norrland:-). Vart kan jag få tag på de fina vita bokstäverna, skulle vilja köpa detta till min lilla sons rum? Tack på förhand!!
    Kramis

    SvarSlett
  6. Hej..
    Här är jag igen...vart har du köpt den fina blusen du hade på Italien resan ( beiga) skulle vilja ha sådann till jul? Har ännu inte funnit ngt snyggt här uppe? Kramis

    SvarSlett
  7. Hej min vän! Å så gott med egen fångad hummer:) Lika gott som våra krabbor vi hade med från er sist! Kollade på korten härom dagen, så mysigt vi hade vilken kanon helg!! Här i em har vi haft fantastiskt höstväder med strålande sol:) Så idag har vi fikat ute:)) Ha en mysig helg och kom ihåg att du är världens bästa mamma!! Massor av kramar Å

    SvarSlett
  8. Å- Tusen tack!! Det behöver jag höra. Sitter över kemiböckerna nu men imorgon åker vi till fjällen för en skön hösthelg. Puss på dig fina, fina du! Hälsa godingarna...alla tre! :-)
    Alex

    SvarSlett
  9. Hei;
    Nydelig gutterom du viste der! Det er hengt opp på tavlen her hjemme for å inspirere til våre nye barnerom. Ser dere har mye fine hvite møbler, men vet du hvor den lange benken med seks skuffer på bildet kommer fra ? Er det samme serie ? Mulig å få tak i enda ? Den var jo bare helt perfekt!

    SvarSlett
  10. kjempekos.:-) håper du har det bra Alex..at du henger i stroppen og får tid til alt du skal rekke over.:-)

    klem

    SvarSlett