fredag 1. oktober 2010

VINPROVNING & PRINSESSTÄLT!

Välkommen vackra Oktober!


Åh, så härlig denna tiden är. Klar, fin luft och fantastiska färger! Hoppas att ni alla har det bra. Det här fina prinsesstältet har vi just fått in i nätbutiken. Wilma har fått ett och hon ä l s k a r det. Hon vill t o m sova i det på nätterna. :-)



Maken och jag var på en långweekend till Piemonte förra helgen. Det kan absolut rekommenderas. Speciellt om man är glad i goda viner och italiensk mat. MUMS!




(Inte så tråkigt att sitta här med ett glas Barolo och blicka ut över vingården)




Vi åkte med vår vinklubb och hade några underbara dagar med massor av skratt och naturligtvis vinprovning!




Nu är det myshelg med barnen och vi har just kickat igång vårt fredagsmys här hemma. Egenlagad pizza a la Wilma och Carl Ludvig blir det (och räkor för mig och maken när barnen har somnat).





(Ursäkta urkass bildkvalitet, men min Nikon fick inte följa med på vintur.)




Nu ska jag dansa med Carl Ludvig till hans favvolåt! Ingen kan vicka på rumpan som han gör till denna! ;-) Ha en mysig fredagskväll!


-Alexandra-







8 kommentarer:

  1. For et flott prinsessetelt! Jeg skjønner godt at prinsessen vil sove der. Så kan hun drømme rosa prinsessedrømmer! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Piemonte høres ut som en drøm. Italiensk vin og mat er jo så herlig! Koselig med blogginnlegg fra deg igjen:)
    Ha en fin helg!
    Klem Anne-Gry

    SvarSlett
  3. Åj, så bra det såg ut i Piemonte!!! Ein slik tur skulle vel gjerne vår vinklubbb også hatt??? God helg min venn! Klem

    SvarSlett
  4. Bettan! :-) Ja, absolut. Vi får diskutera det på nästa vinträff. Den blev väl eg bokad eller missade jag något!? :-)Får nog ligga på Ole Kristian oh Jan lite... :-) God helg till dig! Kram

    SvarSlett
  5. Hej älskade syster. Vad mysigt det såg ut att vara i Italien. Vi ko hem idag från KOrsika, saknar er massor hälsa din fina familj från moster Milla

    SvarSlett
  6. Åhh vad mysigt:) Den klänningen har jag också:) Förstår att en viss dam vill sova i det tältet...Hoppas att allt är bra med er/ Stor kram Anne

    SvarSlett
  7. Millie-välkomna hem. Vi får prata snarast. :-) kan tänka mig att lillsessan haft det skönt på Korsika. Pussa henne från moster

    SvarSlett
  8. Høres og ser veldig koselig ut!!

    Ha en finfin dag:)

    SvarSlett