lørdag 21. november 2009

Er planen klar?

Nå nærmer desember seg med stormskritt og jeg har virkelig startet planleggingen, oppi hodet iallefall...Jeg er ganske i mål med gavene, men så var det alt det andre da;)
Jeg fikk med meg litt ny juletrepynt fra ferien i Paris i år, så den er vel også klar.
Har også en god del fra tidligere år, men man vil jo stadig endre litt stil;)
Jeg har tøyservietter fra Nyblom/Kollén, så de blir på bordet i år igjen, men resten av borddekkingen har jeg ikke helt funnet ut av ennå. Men det er masse inspirasjon å finne i blader og rundt om på bloggene så det ordner seg vel:) Julemenyen blir litt anderledes i år. Vi skal ha julen hjemme hos oss og ribbe er ikke min største favoritt, så jeg har en liten plan om å endre tradisjonene litt. Spørs om det blir populært?:)

En annen ting jeg ikke har bestemt meg for er blomster og grønt?
Hva pleier dere å pynte med av det?
Bilder fra The White Company, Pottery Barn og Nyblom/Kollén

Ha en fin lørdagskveld!
-Lene-

3 kommentarer:

  1. Hei Lene!
    Oi, har du bestemt deg for hva du skal servere da? He, he i disse svineinfluensa-tider kan det kanskje være noen som velger bort ribbe til fordel for noe annet. Min manns mor er fra Danmark så vi får gjerne and til jul. Nydelig! Da min (verdens beste) svigermor vet at jeg er oppvokst med ribbe på julaften, sørger hun for å steke et lite ribbestykke. Dette skal ikke serveres på julaften, men på 1. dags lunch. Den er alltid ferdig sent lille julaften, og vi må alltid smake en liten bit, naturligvis sammen med et lille glass med Aalborg.

    Når det gjelder blomster til jul er den saken veldig grei hos meg: mest hvitt og litt rødt. Så bytter jeg heller litt på hvilken sort det er.

    Etter en utrolig hektisk dag skal heldigvis kvelden nytes med familien - foran peisen.
    Ha en deilig kveld, Lene!
    Klem fra Anette Willemine

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig med mørke kvelder og masse tente lys. Jeg har vært og kjøpt lilla lys og pynt i dag og planlegger å pynte adventsstaken i morgen. Selv om det er en uke til den skal brukes er det greit å ha den ferdig.
    Til jul må jeg alltid ha masse røde tulipaner. Liker å kombinere dem med furukvister i store krukker - da gjør de mye av seg. Dersom de får stå kaldt om natten holder de lenge. Og så er jeg glad i Azalea. Det gjelder bare å huske å vanne.
    Jeg må også ha julestjerne, men liker heller å ha en skikkelig stor enn flere små.

    SvarSlett
  3. Vi har pinnekjøtt på julaften...det hører med. Det er en så deillig lun og god lukt av det. Ikke røkt det er ikke så nam nam...

    Jeg KJØRER på med MASSE HVITE AZALEA er.....Både små , store og treazaleaer.....de er så pene og så passer dem så godt til SØLV!

    Ha en fin lørdags kveld med kosekos!!!

    Tone=9

    SvarSlett